sponsored
nofollow
dofollow
jeśli odnosi do wartościowej strony, możemy rozważyć publikację
Publikację treści reklamowych
Link SEO jest takim umieszczonym na stronie internetowej odnośnikiem, którego celem jest poprawienie dla docelowej witryny pozycji w wyszukiwarkach internetowych, a pośrednio zwiększenie ilości wejść na tą witrynę. Poprawnie zastosowane linkowanie SEO może zwiększyć ilość wysokiej jakości odniesień do danej strony internetowej, co z kolei może przełożyć się na wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarek internetowych, takich jak popularna w Polsce i na świecie wyszukiwarka Google.
Linki reklamowe można podzielić ze względu na ich kierowanie (na wewnętrzne, kierujące na strony w ramach tego samego serwisu internetowego oraz zewnętrzne, kierujące na strony innego serwisu), ze względu na jakość linków (na naturalne, świadomie umieszczone jako wartościowe oraz nienaturalne, umieszczone w sposób zautomatyzowany, np. przez systemy wymiany linków), a także ze względu na przypisany danemu linkowi atrybut (dofollow, nofollow lub sponsored).
Osoby, których zawodową działalnością jest pozycjonowanie stron internetowych zalecają pozyskiwanie linków w sposób naturalny, ponieważ linki takie nie tylko przekazują informację wyszukiwarkom, że linkowana strona jest warta polecenia, ale mogą one również zainteresować odbiorców, którzy klikając w nie, zwiększają ruch pozycjonowanej strony. Działanie takie łączy w sobie typowe pozycjonowanie SEO z wartościowym i angażującym internautów content marketingiem, wpisując się w szerszy zakres prac SEM, czyli marketingu związanego z wyszukiwarkami internetowymi.